Tıbbi Sekreterin Görevleri
Tıbbi sekreterin görevleri, tıbbi sekreter hastane veya diğer sağlık bölümlerinde kendi başına hastanın hazırlığından muayenesine kadar takip ederek, beraberinde birçok işin devamlılığını sağlayan deneyimli kişidir. Tıbbi sekreterin görevleri, sadece hastanın sorumlulukları ile kalmaz. Birçok evrağın onayı, takibi ve düzeninde tıbbi sekreterin görevleri arasında yer alır.
Günümüzde bu meslek alanında gerekli kurslar ve eğitimler mevcuttur. Fakat kişinin bu konuda işe başlayabilmesi için mutlaka bu eğitimi almış olmasına veya deneyimli olmasına gerek vardır. Bu tür eğitimlerin sonunda kişi gerekli süreyi başarıyla bitirdikten sonra sertifika almaya hak kazanır. Tıbbi sekreterin görevleri, sağlık yerlerinde büyük bir yere sahiptir. Gerekli araç gereç takipleri, bunların kullanımına ait bilgi ve belli bir disiplin gerektiren bu meslek bayanların sıkça yöneldiği bir meslek alanıdır.
Tıbbi sekreterin görevleri nelerdir?- Günlük çalışma programı yapmak ve gerekli notları tutmak, (Örn, randevulu hastaların takibi)
- İş güvenliğine ve sağlığına ilişkin önlemleri almak, (Sağlık alanı üzerine her kuruluş için bu önlemleri almak önemli bir yere sahiptir.)
- Hasta sıralarını ve randevularını düzenlemek,
- Hastaları muayeneye hazırlamak,
- Haberleşme defterini incelemek ve takipte tutmak,
- Hastalara ait tüm evrakların takibini yapmak ve onayını yaptırmak,
- Çalışma için gerekli olan t
üm araç gereçleri hazır hale getirmek, (Hastalara kullanılan aletlerde dahil olmak üzere)
- Büro düzenini sağlamak,
- Hastaların dosyalarını açmak,
- Hastaya gerekli ön bilgileri vermek,
- Hasta index kartlarını düzenlemek,
- Hastaların kayıt defterini tutmak,
- Hastaların dosya transfer işlemlerini tamamlamak,
- Hastalara kullanılan veya büroya ait gerekli tüm aletlerin eksik veya arızalı olduğunu takip ederek yetkiliye bildirmek,
- Hasta tanıtma kartı hazırlamak,
- Hastaların muayeneye geçişini sağlamak,
- Yatışa verilen hastaların yatış dosyalarını hazırlamak,
- Hasta akrabaları ile gerekli irtibatı sağlamak,
- Hasta çıkışı için dosya işlemlerini yapmak ve gerekli evrakları hazır etmek,
- Hasta dosyalarını incelemek, eksik veya hatalı bilgileri düzeltmek,
- Hasta dosyalarında hatalı olanların güvenliğini sağlamak,
- Dökümanları hazırlamak, onaylatmak ve kayıt defterine işlemek,
- Dökümanları gerekli yerlere ulaştırmak,
- Yardımcı elemanlara eğitim vermek,
- Bunlarla birlikte iş alanı ile ilgli gerekli eğitim ve seminerlere katılmakta tıbbi sekreterin görevleri arasında yer alır.
19.01.2024 03:53:16
Tıbbi Sekreterin Görevleri ile ilgili bu madde bir taslaktır. Madde içeriğini geliştirerek Herkese açık dizin kaynağımıza katkıda bulunabilirsiniz. Sayfayı Düzenle
|