Şube Müdürünün Görevleri
Şube müdürünün görevleri, çalışma yaptığı teşkilat içerisinde gerekli çalışmanın yapılmasını sağlar. Bunlar içerisinde personel ile ilgili konuların takibini gerçekleştirir. Yüksek öğretim kurumu mezunun olan şube müdürü Bulunduğu kurumda personel dairesi başkanına karşı sorumluluğu bulunur. Başkanın verdiği yetki ve görevleri yerine getirmek zorundadır.
Çalıştığı alanda bulunan personelinin idari takibi, personel sisteminin daha iyi çalışması açısından önerilerde bulunmak, atama işlemleri, özlük, emekliliği gelen personelle ilgili yazışma, kadro işlemlerinin gerekli şekilde yürütülmesi, uygulanması ve yaptırılması Şube müdürünün görevleri içerisinde yer alır.
Şube müdürünün görevleri neler?- Yönetim özelliğini kullanarak şubenin diğer birimler ile uyumlu şekilde çalışmalarının yapılmasını sağlamak.
- Çalıştığı şube içerisinde personelin özlük haklarının gerekli şekilde sağlanması, gerekli hassasiyetin gösterilmesi, iş ortamının sağlıklı işleyişini sağlar. Özlük hakları ile ilgili personelin sorularına cevap verilerek, personelin gerekli şekilde bilgilendirilmesinin sağlanması.
- Personel içerisinde başarı gösteren kişilere aylık derece yükselmesi uygulaması, kademe artırması, kıdem işlemlerinin uygulanması için gerekli çalışma sağlanması vazifesini üstlenir.
- Kadroda bulunan personelin iptal, değişiklik ve ihdas işlemlerinin gerekli şekilde uygulanmasının sağlanması. Personelin kadro takibi güncellenmesi ve kontrolünü uygular.
Kadroda bulunan dolu-boş kadro bildirimleri ile atanan, unvan değişikliği yapan, işten ayrılan idari personel ile ilgili belgelerin gönderilmesi işlemini gerçekleştirir.
- Üç ayda bir Başbakanlığa ve Maliye Bakanlığa personel bilgilerinin gönderilmesi Şube müdürünün görevleri içerisinde yer alır.
- Personel ile ilgili sağlık işlerinin takibini yapar.
- Değişen Yönetmelik, kanun, tüzük ve mevzuatların personele bildirilmesi, şubenin gerekli şekilde bilgilendirilmesi için çalışma yürütür.
- İdari Personel yazışmalarının, İdari Personel müdürlüğü kanalı ile uygulanmasının sağlanması görevini yerine getirir.
- Çalıştığı şube içerisinde personel ile ilgili bütün işlerin koordinasyonun yapılması işlevini yürütür.
- Şube Müdürlüğündeki gerekli evrakların dosyaya çekilmesi sonrasında uygun şekilde arşivlenmesini sağlar.
- Başka birimlerden gelen evrakların gerekli açıdan incelenmesi ve işleme alınmasını sağlar.
- Personeli gerekli şekilde görevlendirme işlemlerini gerçekleştirerek görev dağılımı yapmak Şube müdürü görevleri içerisinde yer alır. Böylece şube içerisinde işlerin aksamadan yürümesi sağlanır.
20.01.2024 17:15:21
Şube Müdürünün Görevleri ile ilgili bu madde bir taslaktır. Madde içeriğini geliştirerek Herkese açık dizin kaynağımıza katkıda bulunabilirsiniz. Sayfayı Düzenle
|