Teog sınavı görevi, ülkemizde orta öğretime geçiş sınavı olarak bilinen TEOG, 2013-2014 eğitim ve öğretim yılında uygulamaya konulmuştur. Teog sınavının açılımı Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş Sistemi olup, Milli Eğitim Bakanlığının yurdumuz genelinde yapmış olduğu bir ortak sınavdır. İki aşamalı olarak uygulanan teog sınavı 1. Dönem ve 2. Dönem olmak üzere 6 ayrı dersten oluşmaktadır. Birinci sınavlar Türkiye Cumhuriyeti İnkılap Tarihi ve Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi için, ikinci sınavlar ise Matematik, Fen ve Teknoloji, Türkçe ve İngilizce dersi için ortak olarak sınav yapılmaktadır. İki gün içerisinde gerçekleşen teog sınavı için öğrencilere her ders için ayrılan süre 40 dakika olmaktadır. 20 adet çoktan seçmeli sorularla oluşmakta olup, belli başlı teog sınavı görevi bulunmaktadır. Teog sınavı görevi genlikle öğretmenlere verilmekte olup, Bakanlıkça hazırlanan sınav kılavuzlarında görevleri bildirilmiştir.
Teog Sınavı Görevi
Teog sınavı görevi ilk olarak öğrencilerin orta öğretim okuluna geçmeleri için sunulan bir çeşit sınavdır.
Diğer sınav sistemlerinde olduğu gibi 3 yanlış 1 doğruyu götürmemektedir. Öğrenciler her yapmış olduğu doğru seçenekten 5'er puan alarak, toplam notu Milli Eğitim Bakanlığı tarafından sisteme girilmektedir.
1. Teog sınavı ve 2. Teog sınavından alınan notların ağırlık ortalamasının %70'i, okul başarısının ise %30'u alınmaktadır. Bu notların ortalamaları ile öğrencinin yerleştirme puanı ortaya çıkmaktadır.
Öğretmenlerin Teog Sınavı Görevi
Görevli öğretmenler teog sınavı başlamadan yaklaşık bir saat öncesinde bulundukları okullara gelmeli ve teog sınavı için yapılacak olan toplantıya katılmalıdırlar.
Salon başkanı ve gözetmenlerince sınav komisyonunun gerçekleşeceği toplantıda, kura sonucu ile görevi olduğu sınıf belirlenerek, sınav solanlarına gideceklerdir.
Sınav salonlarına öğrencilerin sorunsuz bir şekilde sınava kadar oturmalarını sağlamalıdır. Mola dakikalarından sonra öğrencileri tekrar sınava hazır bir şekilde bulundurmalıdır.
Öğretmenlerin teog sınavı görevinden biri de her sınavın kaçta başlayıp, kaçta sona ereceğini tahtaya yazmasıdır.
Sınav poşetlerini öğrencilerin yanlarında belirtilen yerlerden açmalıdır. Bunun sebebi de o poşetlerin tekrar kullanılacak olmasıdır. Sınav poşetleri değişik yerlerden tekrar yapıştırılacak bir biçimde yapıldığından, öğretmenin özenle açıp kapatması gerekir.
Cevap optik formlarını öğrencilere dağıtarak, öğrencilerin kontrol etmesi sağlanmalıdır.
Görevli öğretmenlerin sınav için istenilen bölümleri doldurup, imza atılması gereken yerleri sınav başlamadan önce doldurmalıdır.
Soru kitapçıklarını öğrencilerin gözü önünde karıştırarak, hızlı bir şekilde sınav başlamadan 3-5 dakika önce öğrencilere dağıtmalıdır. Öğrencilere dağıtılan optik ve sınav kitapçığı öğrenciler tarafından doldurularak, üzerindeki bilgilerin doğruluğunu kontrol etmelidir.