{ "title": "Sekreterin Görevleri", "image": "https://www.gorev.gen.tr/images/Sekreterin-Gorevleri-41879.jpg", "date": "19.01.2024 13:49:34", "author": "ayşegül tunçer", "article": [ { "article": "Sekreterin Görevleri: Birçok şirket bünyesinde sekreterlerin görev aldığı görülür. Sekreterlerin görevleri arasında genel olarak büroda çalışıyor ise evrak takibi, çalışma planı, telefona bakmak gibi sorumluluklar sayılabilir. Sekreter, bilgisayar başında oturan, telefonlara bakan ve evrak takibi yapan kişidir. Sekreterlik mesleğin de diğer meslek gruplarında olduğu gibi kendi içinde bölümlere ayrılır.

Yönetici Sekreterin Görevleri Nelerdir?

Bir kurumda ya da şirkette çalışan yönetici kişilerin yardımcılarına yönetici sekreter denir. Yönetici sekreterin görevleri, günlük telefonlara bakmak evrak ve gerekli belgelerin takibini yapmak, yöneticisinin gün içindeki iş planını hazırlamak, toplantıların takibini gerçekleştirmek olarak sıralanabilir. Gelen misafirlerin karşılanması ve yönetici ile görüştürülmesi görevi de sekreterlere aittir. İnsan ilişkileri kuvvetli, diksiyonu düzgün ve dış görünüşüne dikkat eden bireylerin sekreter olarak çalıştırılmak istenmesi de bu durumdan kaynaklanır. Sürekli insanlarla diyaloğa giren ve insanlarla işi olan kişilerin, sosyal açıdan gelişmiş olmasını istemek kadar normal bir durum yoktur.

İsteğe göre gereken evrakları yöneticisine ulaştırmakta yönetici sekreterin görevleri arasındadır. Sekreterler, yardımcı oldukları kişilerin iş hayatındaki çalışma düzenini takip etmekle yükümlü kişilerdir. Bir şirketin sahibinin gün içerisindeki yoğunluğunu tahmin etmek güç olmasa gerek. Yönetici olmak, birçok konunun takibini zorlaştıran ve sorumlulukları nedeniyle küçük ayrıntılara zaman ayıramayan kişi demektir. İşte böyle durumlarda sekreterin görevleri devreye girmektedir. Günlük toplantıları düzenlemesi, yapılacak evrakların yapılması, incelenmesi gereken belgelerin incelenmesi, imzalanması gereken evrakların imzalatılması, yapılması gereken bir görevin zamanını dikte etmeden hatırlatılması sekreterin görevleri arasındadır.

Tıbbi Sekreterin Görevleri Nelerdir?

Yönetici sekreterlikten daha farklı içeriği olan bir meslek grubudur. Tıbbi sekreterlerin görevleri, yönetici sekreterin görev içeriklerinden farklıdır, hastanelerin birçok departmanında çalışabilirler. Tıbbi sekreter olarak çalışan kişiler doktorların yanında yardımcı olarak bulunurlar. Hastaların evraklarını düzenlemek, doktora ulaştırmak, hastayla ilgilenmek gibi görevleri vardır. Ortak noktaları üst düzey yetkililerin ya da çok yoğun çalışan meslek gruplarının yardımcısı olarak görev yapmalarıdır.
" } ] }