Müdürün görevleri: Müdür herhangi bir kurum, okul ya da iş yerinde sorumluluk sahibi kişi anlamına gelir. Müdür bir açıdan da çalışma ortamını organize eden ve çalışma arkadaşlarına soyut ve somut destek sağlayan en üst yetkili kişidir. Her kurum, iş yeri, okul ve belediye gibi yerlerde mutlaka bir müdür ve bu müdüre destek amaçlı muavin adı verilen müdür yardımcıları da bulunmaktadır. Müdür yardımcıları sayısı iş ya da kurumun büyüklüğü ve yoğunluğuna göre değişiklik göstermektedir.
Müdürlük kâğıt üzerinde birçok imza ve yetkinin yanı sıra manevi alanda oldukça zor bir konumdur. İnsanların yoğun çalışma alanların da iş yerleri ile aile gibi olmaları gerekmektedir ve kaliteli hizmet sunmak için bu gerekli olan bir durumdur. Bazı zamanlar ve kurumlarda ise bu durumu sağlamak ya da yönetme oldukça zor ve sıkıntılıdır. İşte cazip gibi görünen müdürlük unvanının zorluğu bu gibi durumlarda ortaya çıkar. Müdür çalışma ortamındaki en yetkili ve en üst seviyeli kişi olarak birçok olumlu özellik yanı sıra birçok olumsuz özellik ve sorunların çözümünde de önemli rol oynamaktadır.
Müdürün görevleri nelerdir?
İş yeri ve kurumunun gelir ve giderlerini kontrol etmek ve çizelge hazırlayıp uyumunu sağlamak
Son imza yetkisi ile oldukça büyük yük altında olması
İş yerinin veya iş yeri çalışanlarının ihtiyaçlarının gözetmek ve gidermek
İş yerinin çalışma saatlerini ve çalışanlarının izin günlerini ayarlayıp düzene sokmak
Kurum ve iş yerlerinde çalışanlarını uyum içinde refah bir şekilde hizmet sunmasını sağlamak
Sosyal aktiviteleri düzenleyip huzurlu çalışma ortamı sağlamak
Evrak ve dilekçe işlerinin son kontrollerini ve içeriğini kontrol ederek gerekli yere ulaştırmak