{ "title": "İnsan Kaynakları Görevleri", "image": "https://www.gorev.gen.tr/images/Insan-Kaynaklari-Gorevleri-73332.jpg", "date": "21.01.2024 00:53:07", "author": "emine kedici", "article": [ { "article": "
İnsan kaynakları görevi; genel olarak tüm kurumlarda ve özel sektörde benzerlik arz etmektedir. İnsan kaynakları denildiğinde akla gelen ilk şey insan yönetimdir. Kamu hizmeti sunan kurumların veya tamamen kar odaklı çalışan oluşumların temel güç kaynağı insandır. Yani bunlar ancak insan eliyle kendisinden beklenilen misyonu yerine getirir. Hem resmi hem de özel birimlerde çalışan personelden yapılan işin niteliğine göre bazı görevleri layıkıyla yerine getirmesi beklenir. Tabi kendisinden iş beklenilen personelin de bazı hakları olduğu tartışılmaz bir gerçektir. Devlet ya da işveren çalışanın en iyi şartlarda görevini ifa etmesini sağlayacak ekipman ve donanımı temin etmelidir. Bu iş verimi açısından çok önemli bir husustur. Ayrıca iş barışını sağlamak, gerekli manevi ortamı oluşturmak ve emeğin karşılığını vermek işverenin en önemli görevlerindendir. Tüm bu sayılanlar çalışan personel için bir güvence ve garanti niteliğindedir Ancak bu güvenceyi layıkıyla sağlayabilmek için devlet ve özel sektörün insan kaynakları adı verilen yapıyı kurması gerekir. İnsan kaynaklarının başında kurumuna göre değişmekle birlikte insan kaynakları şefi, müdür, daire başkanı gibi unvana sahip personelden yararlanılır.

İnsan kaynaklarının görevi nelerdir?
" } ] }